Antwoord op uw vragen
Van informatie over productie tot vragen over het materiaal en de kwaliteit, wij hebben de veelgestelde vragen voor u op een rij gezet. Komt u er toch niet helemaal uit? Schroom niet om contact met ons op te nemen!
Showroom
Waar kan ik parkeren?
U kunt bij ons voor de deur parkeren.
Wat kost een kast op maat?
Doordat elk project voor ons maatwerk is, blijft het lastig om vooraf een indicatie van de investering te geven. De prijs is afhankelijk van onder andere de complexiteit, afmeting, afwerking en specificaties. Om u toch een idee te geven van de prijsklasse van maatwerk kasten verwijzen wij u naar onze prijsindicatie pagina.
Om te weten te komen waar u qua budget mee rekening dient te houden voor uw situatie, adviseren we om een afspraak te maken in onze showroom. In veel gevallen kunnen wij direct (uiteraard geheel vrijblijvend) een offerte voor u opstellen.
Is het nodig om een afspraak te maken om langs te komen in de showroom?
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen werken wij bij voorkeur op afspraak. Zo weet u zeker dat er een adviseur voor u beschikbaar is voor het maken van een 3D ontwerp en offerte.
Even langs komen om eerst eens wat ideeën op te kunnen doen mag uiteraard ook. We kunnen u dan alleen niet garanderen dat er iemand beschikbaar is om met u mee te denken en een 3D ontwerp op te stellen.
Hoelang duurt een showroombezoek?
Bent u opzoek naar een eenvoudige kast? Dan duurt een showroombezoek vaak minder dan een uur. Gaat het om meerdere kasten of wat complexer maatwerk? Dan kan een bezoek 1,5 á 2uur duren. Is aan het einde van de afspraak nog niet alles besproken? Dan plannen we gewoon een vervolgafspraak in!
We nemen voldoende tijd om samen uw wensen te bespreken en de verschillende voorbeelden in de showroom te bekijken. Zo maken we aan de hand van voorbeelden en het 3D-ontwerp uw wensen en ideeën inzichtelijk.
Wat moet ik meenemen naar de showroom?
Om een goed beeld te krijgen van de situatie is het voor ons belangrijk dat u wat globale maatvoeringen of een plattegrond met maten meeneemt. Deze maten gebruiken we om een zo juist mogelijke offertetekening op te stellen. Na akkoord op de offerte maken we een inmeetafspraak om de definitieve maten op te komen meten.
Indien gewenst kunt u natuurlijk ook wat staaltjes, inspiratiefoto’s en/of tekeningen van uw wensen meenemen.
Wat is er allemaal te zien in de showroom?
In onze showroom in Barneveld vindt u een van de grootste collecties maatwerk-kasten van Nederland. Een inspirerende selectie in uiteenlopende materialen en kleuren. U vindt er voorbeelden van kledingkasten, bijkeukenkasten, inloop-kasten, wandmeubels, tv meubels, ensuite deuren. Vanuit de showroom kijkt u de werkplaats in en kunt u zien hoe wij het maatwerk produceren.
Wanneer is de showroom geopend?
De showroom is van dinsdag tot en met vrijdag geopend van 10.00 - 17.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.
Werkwijze
Is het nodig om een afspraak te maken om langs te komen in de showroom?
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen werken wij bij voorkeur op afspraak. Zo weet u zeker dat er een adviseur voor u beschikbaar is voor het maken van een 3D ontwerp en offerte.
Even langs komen om eerst eens wat ideeën op te kunnen doen mag uiteraard ook. We kunnen u dan alleen niet garanderen dat er iemand beschikbaar is om met u mee te denken en een 3D ontwerp op te stellen.
Kan ik online een kast bestellen?
Online een kast bestellen is bij ons niet mogelijk. Persoonlijk contact vinden we erg belangrijk, we ontvangen u dan ook graag bij ons in de showroom. Door elkaar te spreken en samen de kasten en materialen in de showroom te bekijken heeft u een duidelijk beeld van wat u van ons kunt verwachten en zijn voor ons uw wensen écht duidelijk.
Geven jullie ook advies aan huis?
Wij geven géén advies aan huis. Met behulp van foto’s en maatvoeringen hebben we namelijk voldoende informatie om een ontwerp voor u op te stellen. Onze verkoopadviseur denkt in de showroom graag met u mee om tot een passend ontwerp te komen voor uw ruimte. Wanneer u akkoord gaat met de offerte komen we uiteraard nog eens langs om de definitieve maten te meten.
Produceren jullie de kasten zelf?
Ja! Alle kasten worden in onze eigen moderne werkplaats gemaakt. vanuit onze showroom kunt u via een aantal grote ramen zó in de fabriek kijken. Daar ziet u hoe onze bedreven en gedreven vakmensen met veel plezier en precisie werken aan de productie van onderdelen voor de kasten van onze klanten. Wilt u het proces graag van dichterbij bekijken? Op verzoek geven we graag een rondleiding!
Bieden jullie montageservice aan?
Ja, wij hebben eigen montageteams die zorg dragen voor een nauwkeurige montage. De kast wordt door hen compleet opgebouwd en afgemonteerd, u hoeft de kast alleen nog maar in te ruimen!
Leveren jullie de kasten door heel Nederland?
Ja! We leveren onze kasten door heel Nederland.
Wanneer moet ik betalen?
U ontvangt de factuur pas nadat de kast naar tevredenheid is opgeleverd. Geen aanbetaling en geen kleine lettertjes. Nadat u de factuur op de mail heeft ontvangen kunt u deze, onder vermelding van het factuurnummer, per bankoverschrijving voldoen.
Ik heb een kast bij jullie besteld. Hoe nu verder?
Nadat u akkoord heeft gegeven op de offerte wordt er contact met u opgenomen voor een inmeet- en montageafspraak. Bij het inmeten neemt een van de collega’s alle maten exact op. Deze worden vervolgens verwerkt in een definitieve werktekening die per mail naar u toegestuurd wordt. Ná akkoord op de werktekening wordt de kast in productie genomen in onze werkplaats. Meer over onze werkwijze
Werken jullie met acties en/of kortingen?
Nee, we bieden de kasten graag direct scherp aan en werken daarom niet met acties, kortingen en/of afrondingen. Zo betaalt iedereen hetzelfde en blijven de prijzen gelijk.
Montage
Binnenkort wordt mijn bestelde maatwerk gemonteerd, moet ik nog iets voorbereiden?
Belangrijk is dat de ruimte waar gemonteerd wordt leeg is, zodat de monteurs voldoende ruimte hebben om alles neer te zetten en goed te werk te kunnen gaan.
Voor beschadigingen kunnen we niet aansprakelijk gesteld worden. De monteurs gaan erg voorzichtig en zorgvuldig te werk, maar we kunnen niet garanderen dat er niets zal beschadigen. Heeft u kwetsbare vloer? Dan kan het verstandig zijn deze vooraf af te dekken met een stucloper.
Wanneer hoor ik de tijd waarop de monteurs arriveren?
U ontvangt de dag vooraf aan de geplande montagedatum een tijdskader per mail.
Wat is de levertijd van een maatwerk kast?
De levertijd kan wat verschillen. Om een juist beeld van onze huidige levertijd te krijgen vragen wij u contact met ons op te nemen zodat wij u de actuele levertijd kunnen doorgeven.
Product & mogelijkheden
Onze vloer/muur/plafond is erg scheef, is dat een probleem?
Dat is geen enkel probleem. Tijdens het inmeten controleren wij het verloop in de vloer, de wanden en het plafond. Indien nodig zorgen wij voor passtukken en/of plinten die de monteurs ter plekke pas zagen.
Weet u vooraf aan het verkoopgesprek al waar eventuele verlopen en obstakels zitten, laat dit dan aan de adviseur weten. Soms vragen dergelijke omstandigheden om meerwerk en meerprijzen. Door dit in de offertefase aan te geven voorkomt u latere tegenvallers.
Welke materialen gebruiken jullie?
De drie hoofmaterialen die we gebruiken voor het maatwerk zijn meubelplaat, fineer en spuitwerk. Lees onze blog over materialen om wat meer over de drie te weten te komen!
Ik zou graag deuren voor een bestaande kast willen laten plaatsen, is dat mogelijk?
Het is mogelijk om bij ons een schuifdeurset te bestellen die wij voor uw bestaande kast monteren. Draaideurkasten aan een kast van een andere leverancier monteren doen wij echter niet.
Heeft u een kast van elkekastopmaat en wilt u hier andere fronten op hebben? Dan kunnen we dat natuurlijk wel regelen.
Werken jullie met standaardmaten?
Alle kasten kunnen we in iedere gewenste maat maken, tot op de millimeter! We zitten dus niet vast aan standaardmaten. Wel kunnen we sommige kastdieptes voordeliger realiseren ivm voorraad. Dit geldt voor kasten met een diepte van 60cm of 40cm.
Ook zijn er kasten die een minimale diepte nodig hebben:
Draaideurkast met hanggedeelte: 60cm
Schuifdeurkast met hanggedeelte: 70cm
Bijkeukenkast met wasmachine en/of droger: 70cm
Service/onderhoud
Hoeveel jaar garantie zit er op jullie maatwerk?
Aan de garantie van Elkekastopmaat zit geen termijn vast. Wij willen simpelweg dat de klant tevreden is én blijft. Dus als er - ook na jaren - iets niet helemaal lekker meer loopt of er een ander technisch probleem is, dan komen we dat gewoon oplossen. Service van de zaak. Als u tevreden bent, zijn wij het ook.
Er is een onderhoudsprobleem met mijn kast, wat nu?
Geen probleem! Neem contact met ons op en wij zullen zorgen voor een passende oplossing.
Ruim 50
pagina’s tips,
voorbeelden
& inspiratie!